تاثیر رنگها در فروش محصولات و تبلیغات

در ابتدا سعی می کنم با گذاشتن یه عکس منظور کلی رو بیان کنم و در ادامه ترجمه و توضیح بیشترو میارم. 

همونطور که می بینین در میزان فروش یه جنس حدود 93% ظاهر اون مهمه. و حدود 85% از اهمیت ظاهر اون محصول به رنگ اختصاص پیدا میکنه.  رنگ باعث میشه مارک اون محصول حدود 80% بیشتر قابل شناخت باشه (اهمیت رنگ انتخابی لوگو و برندینگ).

رنگ یکی از قویترین ابرازهای طراحیه. با اینکه مفهوم رنگهای متفاوت در جاهای مختلف جهان متفاوته اما بهرحال میشه یفهوم کلیشونو اینجور بیان کرد:

رنگ زرد: دید مثبت و جوان پسند داره و اغلب جلب توجه میکنه. بنابراین سعی میشه در ویترین مغازه ها بیشتر بکار بره.

رنگ قرمز: افزایش انرژی و ضربان قلب که حالت اضطرار رو برای بیننده ایجاد میکنه. بنابراین از اون بیشتر برای حراجها استفاده می کنند. قضیه بدو آتیش زدم به مالم! خنده

رنگ آبی: در طرح احساس امنیت و اطمینان رو حاصل میکنه و بیشتر در بانکها! و کارهای تجاری استفاده می شه. 

رنگ سبز: بهترین رنگ که برای چشم که راحت تره خوندنش سبزه. برای ایجاد حالت آرامش در مغازه ها و تبلیغاتها بکار برده میشه.

رنگ نارنجی: حالت تهاجم و تکاپو رو القا می کنه و اغلب در تبلیغات ها و مغازه ها در امور فروش، خرید و subscribe بکار برده میشه.

رنگ صورتی: رنگ رمانتیک و زنانه. بیشتر برای محصولات در ارتباط به خانمها و دختران جوان بکار میره.

رنگ سیاه: قدرتمندی و براقیت از نشانه های این رنگ است. بیشتر در فروش محصولات شیک و گرانقیت بکار می برنش.

رنگ بنفش: رنگ بنفش بیشتر مایه آرامش و جوانیه. از اون در محصولات ضد پیری و زیبایی بکار می برن. 

/ 1 نظر / 65 بازدید
امیر

عالی بود ، ممنون از مطالب مفیدتون.دوست داشتین به منم سری بزنین